On-line Webinar – Mondelez Hellas S.A
March 16, 2023Διάλεξη – Nestlé & General Mills
June 11, 2023
Στη διάλεξη που πραγματοποιήθηκε είχε θέμα
Η σχέση R&D / Μarketing στη δημιουργία και την ανάπτυξη καινοτομιών υπό το
πρίσμα των νέων τεχνολογικών εξελίξεων
κεντρικός ομιλητής ήταν ο κ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΜΙΩΛΑΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ TECH-ENABLED SERVICES,
R&D της εταιρείας Αρχειοθήκη με αντικείμενο τις λύσεις διαχείρισης της πληροφορίας
Η ομάδα Έρευνας & Ανάπτυξης της Αρχειοθήκης αναπτύσσει μοντέλα Τεχνητής
Νοημοσύνης (Artificial Intelligence – AI) και Deep Learning / Machine Learning,
χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους, όπως Computer Vision και Natural Language Processing.
Ο κ. Ταμιωλάκης ανέφερε ότι στη κάθε επιχείρηση το τμήμα R&D, «έχοντας κατά νου
τις τελευταίες εξελίξεις, βλέπει τι είναι στην πραγματικότητα εφικτό να δημιουργηθεί,
εκμεταλλευόμενο τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις ώστε να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα δώσει
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού».
Απόσπασμα από την ομιλία του κ. Ταμιωλάκη όπως τη διατύπωσε :
Το marketing αναλαμβάνει να προωθήσει τα προϊόντα της εταιρίας, αλλά ιδανικά να δώσει και κατεύθυνση ως προς το τι χρειάζεται η αγορά, για να στραφεί η ανάπτυξη προς τη σωστή πορεία. Το πλεονέκτημα βέβαια έχει διττή εξήγηση:
Είναι μια πιο προηγμένη τεχνολογία ανταγωνιστικό πλεονέκτημα?
Ενδεχομένως, αν αφορά το αγοραστικό κοινό σου. Μπορεί να έχεις τα τέλεια ψυγεία, αλλά αν δραστηριοποιείσαι στην Γροιλανδία μάλλον δεν
έχει και πολύ νόημα να επενδύεις στο να κάνεις ακόμα καλύτερα ψυγεία.
Εμείς, παίρνουμε κατεύθυνση από τους πελάτες ως προς το τι πρέπει να αναπτυχθεί για να είναι μέσα στα ενδιαφέροντά τους. Για να γίνει αυτό σωστά, απαιτείται μια προσέγγιση design thinking με iterations (συναντάς στον πελάτη, μαθαίνεις το πρόβλημα, σχεδιάζεις μια προσέγγιση, παίρνεις input, διορθώνεις, κ.ο.κ).
Έτσι προχωράμε στην περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών μας».
Στους περισσότερους βιομηχανικούς κλάδους το περιβάλλον μεταβάλλεται συνεχώς. Η συνθήκη αυτή σε συνδυασμό με την απαίτηση
των επιχειρήσεων για μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων τους καθιστά αναγκαία την διενέργεια έργων και διαδικασιών
έρευνας και ανάπτυξης (R&D). Οι παράγοντες που είναι πιθανό να λειτουργήσουν είτε ανασταλτικά είτε θετικά δεν είναι μόνο οικονομικής φύσεως και για τον λόγο αυτό η διατμηματική συνεργασία και η καλλιέργεια της κουλτούρας για το R&D κρίνεται απαραίτητη στο εσωτερικό περιβάλλον μίας επιχείρησης.